foto vista aci
Vila-real en bici creu en una versió integradora de la ciutat. Es a dir, la bici es un vehicle, i com a tal deu comportar-se. La jugada no es traure la bici de la calçada, sino adaptar els carrers per fer facil i segur circular en bici, i fer-los mes segur a tots (altres vehicles i peatons) reduint la velocitat.
Vila-real en bici creu en una versió integradora de la ciutat. Es a dir, la bici es un vehicle, i com a tal deu comportar-se. La jugada no es traure la bici de la calçada, sino adaptar els carrers per fer facil i segur circular en bici, i fer-los mes segur a tots (altres vehicles i peatons) reduint la velocitat.
Com es consegueix ??
La formula que demana Vila-real en bici es el ciclocarrer que esta funcionant en moltes ciutats d´Espanya.
Com podeu vore a la foto, es un carrer en senyals verticals, i ratlles pintades al paviment en tot el recorregut (important). Les condicions a estos carrers son :
- Els cotxes no poden superar els 30 km/h
- Han de mantindre una distancia minima amb els ciclistes
- No poden avançar una bici
- Dona seguretat a la gent es planteja circular en bici, pero no ho feia per por als cotxes. També dona seguretat a gent en menys habilitats per anar en bici (per eixemple gent major)
- Es economica de fer.
- No suposa apenes trastorns als veins, ni dificultats urbanistiques.
- Rebaixa la velocitat dels vehicles i per tant millora de la seguretat.
- Afavoris la convivencia entre vehicles i no minora l´espai peatonal.
Com unic inconvenient podriem trobar, que es pot fer pensar popularment que eixos carrers son guettos ciclistes, i que les bicis no tenen drets ni obligacions en altres vials. Aixó seria un pensament erroni. Perque en la resta de carrers els vehicles a motor no poden avançar a la bici si no es a 1,5 de separació, i la bici te dret a anar pel centre del carril.
FINALMENT LA XARXA DE CICLOCARRERS SERAN ELS MARCATS EN ROIG
http://bicicalles.blogspot.com.ar/2012/06/alternativas-las-bicicalles.html
ResponderEliminarbicicalles, ciclo calles, pedal calles.....al final todo pasa por buscar la convivencia por la calzada, y eso se consigue con respeto y bajando la velocidades
ResponderEliminar