miércoles, 19 de septiembre de 2012

FAMOSOS EN BICI

Que la gent es meneja en bici en detriment d´altres medis de transport, es una realitat a tota Espanya, que Vila-real en bici no vol que pase de llarg a la nostra ciutat.

Eixa realitat, de mes ciclistes als carrers, també afecta a les persones que per un motiu o altre son famoses, populars o referents socials. Per a que la bici siga un medi de transport popular i que fins i tot estiga de moda, cal que gent important diga publicament "jo tambe aposte per menejar-me en bici". Cal treballar per llevar eixa imatge de que la bici es el transport dels pobres o hippies.

Fins hara la gent que creguem en una mobilitat diferent teniem un referent amb la Cristina Rosenvinge. Aquella xica guapa que fa uns anys feia "chas, y aparezco a tu lado", y hui es una cantautora de culte. De fet va rebre el premi Conbici al 2010, per la seua aportació a la mobilitat sostenible.


La llista en els darrers anys va creixent, i si fa uns messos es manifestava com un incondicional de la bici l´actor Javier Cámara, hui reconiexem a dos mes.

Un es Dani Macaco, un dels cantants de mes exit del panorama nacional, i conegut per la seua implicació e inquietut per un mon millor. Fa temps ja varem ficar un video seu al nostre blog.

¿Por qué te mueves en bicicleta?
Sobre todo, porque me encanta. Es lo más cómodo, práctico y limpio que hay. Sueño con una ciudad llena de bicicletas. Y en la que el resto de vehículos sean eléctricos.

¿Eres de los que anima a otros a hacerlo?
Sí, totalmente. Siempre lo comento, aunque la mayoría de mis amigos ya van en bici. Es algo natural entre mi gente.


entrevista

Un altre es l´actriu Aitana Sanchez Gijon, una de les mes importants del nostre cine, i que fins i tot, va arribar a directora de l´academia de cine.

A los ensayos de la obra ha ido en bicicleta: «Me estoy aficionando a ir en bicicleta por Madrid. No me animo con grandes distancias, pero me voy manejando. Estoy muy contenta con el carril-bici que dicen se va a hacer por todo el centro, porque ahora mismo la verdad es que los ciclistas nos jugamos la vida. Aparte de este ejercicio, también practico el pilates y el yoga, que es un punto de referencia que dejo y al que vuelvo. Tuve una etapa en la que hacía mucho yoga, pero ahora hago más pilates. Me sienta muy bien. Me coloca la espalda, me quita los dolores».


En un día de asueto, Aitana sigue el siguiente esquema: «Me levanto a las ocho con los niños. Les preparo la intendencia. Mi marido se los lleva al colegio. Aprovecho esa mañana para hacer pilates, ir a alguna clase de baile, nadar un rato. Como en casa con tranquilidad. Recojo a los niños del colegio y volvemos a casa en coche o en bici. En bici es un buen plan si hace bueno, y estoy aficionando a mis hijos a la bicicleta. Aunque la verdad es que se resisten.....»


entrevista

Ells ja es menejen en bici per guanyar ells i la societat.
A que esperes tu ???
A ser popular ???






No hay comentarios:

Publicar un comentario