martes, 8 de mayo de 2012

SEMBLA QUE ALGO CANVIA A VILA-REAL


Fa uns pocs dies llegiem esta noticia a Vila-real.

"la creació de carrils bici i zones de velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora de manera combinada, tal com explica l'intendent general, per a "dissenyar àrees en què les bicicletes tinguen preferència sobre els vehicles". A més, també està previst com un dels objectius en matèria de seguretat viària dels pròxims anys l'ampliació dels cursos d'educació viària a les persones adultes"

Per a Vila-real en bici es algo important este canvi de tendencia. No mes cal que tornen uns messos enrere on els ciclistes erem simplement objecte de persecució i sanció:


"El Ayuntamiento de Vila-real aplicará “mano dura” contra aquellos ciudadanos que circulen con sus bicicletas por las aceras de la ciudad. Así lo ha anunciado la concejala de Seguridad, Luisa Porcar, quien asegura que la medida se toma para dar respuesta a “las quejas que, en este sentido, nos hacen llegar los vecinos”. Porcar recuerda el peligro de atropello que puede producirse cuando un ciclista va por espacios destinados a los peatones, “en especial cuando una persona sale a la calle desde el portal de su casa o gira una esquina y se encuentra con una bicicleta”. Por su parte, el intendente de la Policía Local, Ramón Martínez, indica que “ya se han dado las órdenes oportunas para intensificar la vigilancia de este tipo de actitudes”, a la vez que hace hincapié en que las multas por conducir una bici por la acera se fijan en 200 euros, “ya que se trata de una infracción grave”, aunque esta cifra puede verse incrementada en el caso de darse actitudes contra la seguridad viaria. Y es que cada vez es más habitual ver ciclistas circulando por espacios reservados a los peatones, de manera especial en las vías urbanas de mayor amplitud, como son las calles Calvari, Joan Baptista Llorens, Vicent Sánchiz, Josep Ramon Batalla, Riu Ebre o las avenidas Tàrrega y la Murà."


Els governs van i venen, pero que la Policia Local, que tant pinta en estos temes de mobilitat, sembla que ha canviat el xip. Es per aixó que veiem tant positiu este canvi de pensament. 

Un canvi per buscar una ciutat on no es puga correr a mes de 30 en la majoria de carrers. 

On els cotxes no puguen aparcar damunts de les voreres. 

On la gent no tinga que eixir de la vorera perque medis menys d´un metre. 

Es tracta en definitiva en recuperar espai fisic per les persones, i llevar una mica als cotxes. De que puguem dir que no mor cap persona atropellada. I de pas que els nostres fills respiren menys fums, i poden jugar als carrers.

Arribats aci, pense que cal agraïr la tasca i compromis dels mes de 40 socis de Vila-real en bici.

Felicitar als mes de 2407 amics del Facebook, que ens deixen dir-los coses i donar altra imatge a la bici.

Recordar-se dels centenars de persones que han participat en alguna edició de la massa critica.

Enviar una abraçada a tota la gent que ha participat en la nostra enquesta o la Biciescola.

I donar la enhorabona a tota la gent que ens ha fet cas,

I com no donar anims a eixes persones que molts dies trien deixar el cotxe en casa, i desplaçar-se en bici per Vila-real.

Pero cal recordar que desde el 2009, que es va implantar el primer servei de prestec de bicis, no s´ha fet cap avanç per popularitzar este medi de transport al nostre poble. In en tot este temps hem sentit massa intencions, i bons proposits. Pero els fets, no arriben ni tenen data. I en mes rao quan les mesures mes urgents que demanem impliquen pocs diners. Recordem.
  • Ciclocarrers (carrers en velocitat 30 i prioritat per les bicis)
  • Canvis en la ordenança local de trafic
  • Implantació i promoció de adequats parkings de bicis.
Es per tot aixó que demanem que la gent, continue ficant el seu granet. La bici com mitjà de transport es un canvi cultural, i una millora com ciutat. Es per aixó que cal exigir a les nostres autoritats, mesures reals per espentar este canvi, i com ciutadans no es podem relaxar. Queda molta feina que fer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario