lunes, 17 de diciembre de 2012

PROPOSTA VIALS BICI UPV :QUE MILLORARIEM

Si esteu al tanto de com va el tema de mobilitat sostenible a Vila-real sabreu que l'Ajuntament havia fet un proyecte. Este ha estat valorat per la Universitat Politecnica deValencia (UPV). Esta proposta s'ens va presentar i es va resultar correcta perque arreplega les idees i sugerencies de Vila-real en bici que presentarem abans del actual equip de govern.

Encara aixó pensem que esta proposta de la UPV pot millorar en el seu plantejament i en el seu detall. Aquestos treballs estan fets per profesionals de molta capacitat , pero que no pedalejen en lo que nosaltres podem aconsellar quan oferisen  varies opcions tecniques per triar (per eixemple fer els carrils bici per la vorera o la calçada). A banda Vila-real en bici com entitat seria i compromesa pertany a Conbici,  que agrupa quasi 60 associacions pro-bici a Espanya, en lo que coneixem el que funciona o no a nivell nacional. Es per aixó que de manera formal (baix ho podeu llegir) hem presentat el que canviariem despres d´estudiar-la.


- Primer volem dir que la proposta de la UPV deixa fora importants punts generadors de desplaçaments a Vila-real . Estem parlant del Hospital de la Plana, polígons industrials, i futur Espai Vila-real.

- Pensem que els ciclo carrers han de tindre una senyalitzacio al paviment durant tot el recorregut, perque de lo contrari els usuaris a motor o en bici es poden despistar.

- També considerem que els carrils bici no han de fer-se per damunt de les voreres, perque generen conflictes amb els peatons. A Vila-real tenim un trist precedent negatiu al passeig de l´acequia.

- Que es busquen mesures i accions per fer complir en la practica el llímit de 30 km/h (controls de radar, tobogans a la calçada....)

- Que abans de fer carrils bici es valore la possibilitat d´ampliar el nombre de ciclo carrers i zona 30. Sempre en una filosofia de pacificar el transit per buscar la convivència , i aumentar la seguritat vial.

- Que no sols basta fer els vials ciclistes sino que cal una difusió i promoció dels avantatges de moure´s en bici. També formar a la gent de com pedalejar de forma fàcil i segura.

- Que cal fer complir la llei de mobilitat de la Comunitat Valenciana, especialment en el tema de fer parkings de bici en  establiments comercials, edificis públics, centres residencials, etc

- Crear llocs de parking  d´alta seguretat per a estacionar bicis durant moltes hores, especialment per treballadors.

- Que se li done prioritat al foment de la bici privada, davant la bici pública (Bicivila´t) especialment al dedicar recursos, donat el poc éxit del prestec de bicis.

- Finalment demanar que la proposta de la UPV inspire un pla de mobilitat que busque un Vila-real on els desplaçaments a peu o en bici tinguen protagonisme davant la mobilitat a motor.


No hay comentarios:

Publicar un comentario