martes, 20 de septiembre de 2011

BICIVILA´T, RODA, PERO NO CORRE

Açó de que la bici siga mes popular, tots els dies als nostres carrers, es una mica tasca de tots. Hui al Mundo Castellon al día trobem açó. Donat que a Castelló, s´alçat algo de polseguera, per establir un taxa de 2 eur al mes als usuaris del Bicicas....un periodista en xispa, ha preguntat "que pasará a Vila-real ??".

La resposta simple...no es cobrará. Peeeeero, vegem per que (sempre es inevitable comparar-se en el vei). Traguem la calculadora. Bicicas tenia en juny 16.225 usuaris que si els comparem en els 180.690 habitants de 2010, ens dona un porcentatge de un 9 % de la població.

Anem a Vila-real amb la xifra de 314 socis de Bicivila´t respecte 51.367 habitants. Arribem a un 0,6 % una dada de risa comparada en la de Castelló.

Es poden fer moltes cabales de per que no trionfa el Bicivila´t , i probablement trobarem la rao en la mancança a la nostra ciutat de carrils bici i ciclocarrers. Hi ha gent que es queixa del llimitat nombre de bases i bicicletes....pero en estes dades, es dificil ampliar-les. Maxim, si pensem que cada base nova val un grapat de diners (que hara falten). Segur que es troben millor llocs aon invertir l´ajuntament.

Pensem que podem fer per a canviar esta espiral, per a que el Bicivila´t rode. Primer promocionar mes el servei i fer publicitat, encara que no mes siga en dependencies municipals i bases del servei. Treballar per a que la compatibilitat Bicicas i Bicivila´t siga operativa. Millorar el manteniment de les bicis (aço ja funciona).

I que podem fer nosaltres , els ciutadans ? Doncs fer-nos socis, perque quans usuaris siguem mes força tindrem per demanar ampliacions del sistema i un millor servei. Segur que si portem la tarjeta damunt, trobem un moment o una ocasió per gastar-la (ho dic per experiencia). Es com aquell que vol que li toque la loteria.....primer, deu de comprar......

Com sempre.....esta es la nostra linia: demanant a l´administració, pero també participació i implicacio dels ciutadans.

No voldriem sense acabar, sense proposar que el Bicivila´t i el Bicicas, com fan en altres ciutats, es financien en publicitat a les bicis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario