Açó de que la bici siga mes popular, tots els dies als nostres carrers, es una mica tasca de tots. Hui al Mundo Castellon al día trobem açó. Donat que a Castelló, s´alçat algo de polseguera, per establir un taxa de 2 eur al mes als usuaris del Bicicas....un periodista en xispa, ha preguntat "que pasará a Vila-real ??".
La resposta simple...no es cobrará. Peeeeero, vegem per que (sempre es inevitable comparar-se en el vei). Traguem la calculadora. Bicicas tenia en juny 16.225 usuaris que si els comparem en els 180.690 habitants de 2010, ens dona un porcentatge de un 9 % de la població.
Anem a Vila-real amb la xifra de 314 socis de Bicivila´t respecte 51.367 habitants. Arribem a un 0,6 % una dada de risa comparada en la de Castelló.
Es poden fer moltes cabales de per que no trionfa el Bicivila´t , i probablement trobarem la rao en la mancança a la nostra ciutat de carrils bici i ciclocarrers. Hi ha gent que es queixa del llimitat nombre de bases i bicicletes....pero en estes dades, es dificil ampliar-les. Maxim, si pensem que cada base nova val un grapat de diners (que hara falten). Segur que es troben millor llocs aon invertir l´ajuntament.
Pensem que podem fer per a canviar esta espiral, per a que el Bicivila´t rode. Primer promocionar mes el servei i fer publicitat, encara que no mes siga en dependencies municipals i bases del servei. Treballar per a que la compatibilitat Bicicas i Bicivila´t siga operativa. Millorar el manteniment de les bicis (aço ja funciona).
I que podem fer nosaltres , els ciutadans ? Doncs fer-nos socis, perque quans usuaris siguem mes força tindrem per demanar ampliacions del sistema i un millor servei. Segur que si portem la tarjeta damunt, trobem un moment o una ocasió per gastar-la (ho dic per experiencia). Es com aquell que vol que li toque la loteria.....primer, deu de comprar......
Com sempre.....esta es la nostra linia: demanant a l´administració, pero també participació i implicacio dels ciutadans.
No voldriem sense acabar, sense proposar que el Bicivila´t i el Bicicas, com fan en altres ciutats, es financien en publicitat a les bicis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario