sábado, 21 de enero de 2012

ANEM A LA COMPRA EN BICI

Hui anem a parlar du'n gest quotidià que es pot fer en bici: anar a la compra. Òbviament, en un cotxe, es pot carregar mes quantitat de kg, i en un camió......"ni te cuento". Amb la bici, podem dur una quantitat raonable de pes, i si férem gastar un tricicle, no tindríem cocos a omplir-lo a tope. Però com es tracta de no tindre 5 bicicletes, anem a vore que podem fer amb una bici quan anem al mercat.


Si volem dur còmodament la carrega en la nostra bici, em de recórrer al transporti. Hi ha molta varietat al mercat, i hem de mirar si no mes es per dur un bolso, o un grapat de kilos. Mirarem quants kg pot suportar.


Ja tenim el transportí instal·la't. Es molt útil dur unes gomes fortes amb ganxos per aguantar la carrega i o el recipient. Hi ha gent que porta un caixó de plàstic que queda molt alternatiu. Però, podem acoplar qualsevol tipus de recipient que siga lleuger. Jo porte com un tupper gegant, que val per coses menudes. Pasant a un nivell mes sofisticat arribarem a bolsos de qualitat (Topeak) que incorporen un sistema de ancoratge al transportí. En tot cas recomane evitar allò de penjar bosses amb pes del manillar, perquè interferís massa en el comportament de la bici.


Pujant un grau mes, pasariem a les alforges, element que tradicionalment porta la responsabilitat de dur la carrega en una bici. Hi ha molts models al mercat, encara que recomane alguna amb un sistema fàcil de enganxe, i amb prou capacitat. Jo vaig triar estes, amb una qualitat justeta però bon preu, i amb els requisits anteriors. Quan arribe al super les lleve, i les fique al carret. Quan estic pagant a la caixa ja vaig omplin-les, de tal manera que no gaste bosses de plastic, i colo-que una mica la compra. Desprès les enganxe a la bici, i cap a casa. En arribar, desenganxe les alforges i a colocar la compra. En casa som quatre, i en unes quantes visites al super et fas molt ràpid una idea mental de quant podes comprar i carregar.


Si amb les alforges no tenim prou, es tindríem que plantejar un carret. on podem carregar mes. Jo tinc este, (hi han altres al mercat) que es una replica de un de molta solera: el BOB. Podes carregar fins 30 kg. Porta un bolso de plàstic enorme, encara que jo quan ho faig gastar, utilitze una bossa tipo Ikea. que vaig omplint des-de que passe per caixa. Quan arribe a casa, en la mateixa bossa putje la compra per colocar-la. Este sistema es una mica mes aparatós i es nota al estacionar, però el comportament de la bici no es veu apenes afectat., i podem dur quasi lo mateix que en un cotxe. Si no tenim prou, el carret+les alforges ens dona mes capacitat encara.

Encara ens quedaria un lloc on ficar compra, i es en una cistella al manillar


Per a comprar va molt be açò. Es un antirobatori que va anclat al quadre i bloqueja la roda. Es molt rapid de ficar i llevar. Val si no perds la bici de vista, perque el lladre podria endur- se la bici al braç.

Com podeu vore, canviant una mica els nostres hàbits de compra, podem deixar moltes voltes el cotxe aparcat, i anar al mercat, el super, o la tenda. Si anem al mercat, fins i tot la bici pot fer de carret de la compra. Si no podem entrar en la bici, com sempre, bon sistema antirobatori. Jo ja fa temps que m'arrime al centre o al super a fer la compra, i tot son coses bones.

No hay comentarios:

Publicar un comentario